Plivajući ili fiksni zamajac?

Pošto strah od kvara plivajućeg zamajca nije prisutan samo u Srbiji, kao što se to obično misli, proizvođači komponenti za automobile odavno su smislili alternativu. Reč je o setu za konverziju koji sadrži sve delove kao kod vozila sa fiksnim zamajcem (zamajac, korpa, lamela...). Svi ti delovi su posebno konstruisani i prilagođeni određenoj verziji automobila, odnosno motoru i menjaču, kako bi na sebe preuzeli ulogu plivajućeg zamajca, o tome su pisali polovniautomobili.

SN
Pošaljite komentar
  1. Cena trotineta biće kao današnja cena auta. Samo prizivajte visoke cene ...
    (Radovan, 25. oktobar 2020 06:14)

    pa eto ti biznisa, da plivaš u parama. kupi sada 10 trotineta za 5k€ i prodaš ih posle 3 godine za 100k€. i onda te baš briga što je sve poskupelo, a ne da kukaš ovde.
     (jaretina, priprema se zimski menu, 25. oktobar 2020 23:22)

    # Link komentara

  2. A kakve probleme treba da ima prost benzinac atmosferac koje godinama proizvode maltene iste? Amortizere promeenis, kvacilo promenis, antifriz promenis, ulje promenis, diskove promenis, sta ima tu da se kvari nesto posebno. To je i poenta tih automobila, sipas i vozis, jednom godisnje uradis servis i trajace koliko hoces bez ikakvih problema, a ne senzor ovde, senzor onde, sve na dugme, a onda predje u safe mode cim se nesto poremeti, pa ti trebaju naucnici iz NASA da desifruju sta mu je.
    (Hmmm, 25. oktobar 2020 18:21)

    # Link komentara

  3. A najači mi ovi koji komentarišu kako su vlasnici japanskih vozila 10 i više godina starih kako nemaju ni jedan problem sa autom. Priče za laku noć preprodavaca sa polovnih automobila.
    (Ervin, 25. oktobar 2020 17:14)

    # Link komentara

  4. how yes no...nisi ti prismrdeo u centar bg zimi duze od 15min. Moja zena vozi nov hibrid i zimi trosi do 7 litara a moj benzinac ravno 15litara po krugu dvojke. Te price 8i po po gradu moZe ali ako zivis u Ovci i obilaznicom ides do bogoslovije i to racunas u gradsku voznju.
    (dok ne stigne fasada i kanalizacija, 25. oktobar 2020 09:14)

    Potrosnja u uzem centru Beograda u spicu treba kao kod radnih masina da se meri u radnim satima motora. Jednom sam zaglavio za 3 i po sata sam presao 4 km. Pa i ne trosio 15 litara na 100 km.
     (Bane, 25. oktobar 2020 15:34)

    # Link komentara

  5. Zasto se uopste pominje plivajuci zamajac kada on uopste vise nije skup. Daleko skuplje stvari su dizne za svaki moderan dizelas, a pored dizni tu je i cuveni katalizator. Automatski menjac necu ni da pominjem.
     (Aca, 25. oktobar 2020 12:56)

    # Link komentara

  6. @(dok ne stigne fasada i kanalizacija, 25. oktobar 2020 09:14)

    Pa ponovicu, ili nemate pojma da vozite, ili ste izabrali los auto ili je neispravan. Mozda da skoknete do servisa jer 15l potrosnje sa danasnjim benzincima jedino ako su 250KS+, pa i tad nije bas lako postici tu potrosnju. I kako kazete mozda nisam prismrdeo, pretpostavljam da vam je to kod vas u strogom centru bitna stvar, ja se ipak redovno kupam, ali kod nas sto smo na 10min od strogog centra nije. Ja benzince i samo benzince vozim svakodnevno.
    (how yes no, 25. oktobar 2020 12:34)

    # Link komentara

  7. Onaj ko razmišlja o tome da li plivajući ili fiksni zamajac treba da promeni auto i da kupi neki koji može da održava. Kraj priče.
    (Tadija, 25. oktobar 2020 12:19)

    # Link komentara

  8. how yes no...nisi ti prismrdeo u centar bg zimi duze od 15min. Moja zena vozi nov hibrid i zimi trosi do 7 litara a moj benzinac ravno 15litara po krugu dvojke. Te price 8i po po gradu moZe ali ako zivis u Ovci i obilaznicom ides do bogoslovije i to racunas u gradsku voznju.
     (dok ne stigne fasada i kanalizacija, 25. oktobar 2020 09:14)

    # Link komentara

  9. Radovane, izdrži još malo, stiže tesla. ništa nema da menjaš do otpada.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (jaretina, priprema se zimski menu, 24. oktobar 2020 22:15)

    Želim vam sreću u budućnosti, da i felne menjate u servisnom intervalu, ali ne jednu već "sve u kompletu"- svih 4+1, i plus one sa zimskim gumama istovremeno. Cena neće biti u dinarima već u evrima.
    Cena trotineta biće kao današnja cena auta. Samo prizivajte visoke cene, vašom nadmenošću da možete sve platiti. Zato svi mi, imamo probleme.
    Nije problem sirotinja, već novokomponovani bogataši. Svima zagorčavaju život.

    Današnja plastika skuplje se prodaje nego nekada bakar i kvalitetni metali. U ovome leži caka, jer proizvođači višu prodajnu cenu pravdaju novim proizvodnim procesima, a ulazna komponenta je mizerno jeftina(reciklirana).
    (Radovan, 25. oktobar 2020 06:14)

    # Link komentara

  10. @Boris

    Slažem se da Kia 1.4 benzinac nije naročito startna pri niskim obrtajima. Medjutim ja auto koristim za grad pretežno, šta mi znaci da se zalecem od semafora do semafora. A na otvorenom, kada se zaleti, veoma je tih i na 160 km/h. Potrošnja po gradu mi je 7,7. Znam da ljude uzbudjuje bar 1.6 dizel sa turbinom, volim i ja taj osecaj, ali imam 36 godina, prerastao sam te stvari, auto sam birao razumom. A da je lep, stvarno jeste :)
    (stole haringa, 24. oktobar 2020 23:55)

    # Link komentara

  11. Dobar potez svakako nova kola su nova ali taj motor 1.4 benzin je za plakanje, mislim da je Yugo 55 potentniji od njega, a potrosnja 10 litara, lep auto...
    (Boris, 23. oktobar 2020 23:46)
    Vozim "kia ceed",1.4l....motor nije za plakanje,nije za siledzije,nije za izivljavanje,nije za lose vozace.trosi 6-6.5 na otvorenom putu (sa klimom) i ne vise od 8 u strogo gradskoj voznji
    (El grande S, 24. oktobar 2020 22:56)

    # Link komentara

  12. Radovane, izdrži još malo, stiže tesla. ništa nema da menjaš do otpada.
     (jaretina, priprema se zimski menu, 24. oktobar 2020 22:15)

    # Link komentara

  13. Kakve gluposti.
    Pa sve nove stvari se uvode da pojeftine proizvodnju starih dobrih proverenih konstrukcionih rešenja.
    Bakarni hladnjak-plastični.
    Lanac-zupčasti remen.
    Fiksni zamajac-plutajući.
    Torzioni stabilizator-nekakav surogat vešanja, pa se prevrnu LOgan i Mercedes.
    Vodena pumpa sa mazalicom-sadašnja pumpa "for life".
    Staklo na faru-plastika na faru.
    Tekstilne presvlake-mikrofiber koža.
    Mazalice na zglobovima-ležajevi "for life"(dok ne crknu).
    I tako dalje.

    Nekada je kvačilo crkavalo kada auto pošalješ na otpad, sem ako nisi vukao prikolicu ili nisi znao da menjaš brzine.
    Hoćemo li i felne da menjamo tokom servisnih intervala, svakih 10.000 km?
    (Radovan, 24. oktobar 2020 20:55)

    # Link komentara

  14. @Rynchinoi
    malo se obrazuj i nemoj pisati napamet.
     (dovlax, 24. oktobar 2020 20:06)

    # Link komentara

  15. Prohromski kazan sa prohromskim grejačem 50 l...
     (Nikola, 24. oktobar 2020 17:22)

    # Link komentara

  16. Ja sam imao drugara u osnovnoj, bio debeljuca, sve mu prelivalo. Ali najbolji je bio u bazenu od svih nas. Igrali smo vaterpolo i bucu onako masivnog niko nije mogao ni da potopi, ni da predje. Zvali smo ga plivajući zamajac.
    (praher, 24. oktobar 2020 17:14)

    # Link komentara

  17. Samo fiksno plivajuci - nista drugo !
    (MrsiMudoje, 24. oktobar 2020 17:10)

    # Link komentara

  18. Prijatelj imao vectru,crko mu plivajuci.I sad slaze ga neki majstor da moze i obicni zamajac da se ugradi.I nakon ugradnje crkne motor nakon 200-300 km,polomi sve unutra.Eto covek hteo da ustedi i napravio mnogo veci trosak.
    (Strokavi mozak, 24.

    Teško da će zbog zamajca da rikne motor! Radilica je opterećenija kad je na njenom kraju teži zamajac. Ali jak motor sa klasičnim kuplungom. tj. lamelom, bez federa može čudo da napravi pozadi, tj. u menjaču, gumenim i metalnim zglobovima kardana, sve do diferencijala...
    Zamajac deluje kao amortizer. Jer su ležajevi u menjaču kuglični, a ležajevi na radilici gliko. Izmedju ležajeva radilice (leteći) i ležaja na bloku (ležeći) nema kontakta jer ga uljni film sprečava. Do kontakta dolazi kad motor ostane bez ulja, a onda ti nastane krš i lom, radilice, klipnjače, motor zariba...
     (Bolesni skot, 24. oktobar 2020 15:42)

    # Link komentara

  19. Ni jedan, ni drugi!!
     (Ori njive Novce, 24. oktobar 2020 14:30)

    # Link komentara

  20. Ja prelazim oko 45 - 50 hiljada godisnje, sve po gradu, kao taksista. Poslednji dizel automobil sam vozio od 2007 do 2010 i nikada vise, ali nikada, ni nov! To je lepa zabava za ljude koji koriste kola 20 minuta dnevno i tako naguraju desetak hiljada godisnje, pa i da se nesto pokvari, resi se, ali mene je taj auto(namerno ne govorim koji, da ne bi proradile strasti prema svetinji), doveo do propasti! Od tada vozim iskljucivo benzince i to atmosferce, sa plinom ili metanom, i mogu da kazem da ne postoji kvar koji moze da me demontira ili ugrozi brak, kao kod mog komsije! Automatik se podrazumeva, a sledeci auto ce biti hibrid, verovatno Tojota, a posto cesto menjam vozila, nadam se da cu do penzionisanja, uspeti da dodjem i do nekog elektricnog, gde nema menjaca, pa samim tim ni zamajaca koji plivaju! Naravno, ovo je moj stav i pogled na temu, nikoga ni u sta ne ubedjujem, neka svako vozi sta mu je volja, pa moraju i mehanicari od neceg da zive!
     (rabadzija, 24. oktobar 2020 14:22)

    # Link komentara

  21. @ (Marko, 23. oktobar 2020 13:34)

    Ne lupetaj! Prosečna starost vozila u Nemačkoj je 9.5 godina. 40% registrovanih automobila je starije od 10 godina. Ako se kola menjaju na 3-5 godina, otkud takva statistika???
     (ja, 24. oktobar 2020 13:47)

    # Link komentara

  22. Najjaci su ovi sto nece da voze bez turba u 21 veku ????
    Kao ferari da voze pa da ih razumes, da taj turbo i 200ks razlike, a ne te njihove kante koje sa sve turbom na papiru 140ks na asfaltu 100 ?
     (igor_t, 24. oktobar 2020 12:33)

    # Link komentara

  23. Osim toga, vrhunska je nevaspitanost, nekultura i bezobrazluk nazivati nekog primitivnim samo zato što ne može da priušti novo vozilo od 25k+ u zemlji gde se radi za 400-500 evra. Ljudi voze šta mogu da priušte i sa pravom starahuju od skupih popravki
    (Toronto, 23. oktobar 2020 15:15)

    Ljudi mogu sebi nesto da priuste onako kako su glasali i za sta su glasali na izborima. Kada se pogleda za sta glasamo vrlo lako se moze zakljuciti da jesmo primitivci.
    (Top Gun, 24. oktobar 2020 12:19)

    # Link komentara

  24. Pišite malo i o lancima od bmw dizel motora.
     (Izvini, 24. oktobar 2020 12:12)

    # Link komentara

  25. Zamajavajuća tema.
     (Izvini, 24. oktobar 2020 12:00)

    # Link komentara

  26. @Eeeeee da je saml plivajuci kod dizela,nego tu je i Turbo,Egr,najgori je DPF,pa dizne,pa pumpa visokog pritiska.Plivajuci je mala maca za ove komponente.I cemu onda Dizel motor pitam ja vas...a???
    (Aca, 24. oktobar 2020 08:38)

    Dizel motor je za nekog ko prelazi mnogo kilometara mesecno na otvorenom putu! Voziti dizel po gradu u rezimu prva, druga, treca i nazad je ludost, tu strada i zamajac, i zapusi se egr, i Dpf i dizne i sve. Ljudi kupuju dizel jer jos misle da je to golf dvojka koja nema nista od toga sto si naveo, pa eto da ustede zato sto 'manje trosi nafte'. Auto se kupuje iskljucivo prema onome kako ce se koristiti.
     (navijac, 24. oktobar 2020 10:42)

    # Link komentara

  27. Mislim da je najbolji leteći zamajac.
    (jaloken, 24. oktobar 2020 10:23)

    # Link komentara

  28. Ko ne zna da vozi neka menja plivajući. Ne može se na ležećim mileti 10km/h u treću, a onda na 500 obrtaja gas u patos. Mislim može, ali kupujte onda plivajuće.
    (milan, 24. oktobar 2020 10:05)

    # Link komentara

  29. Ja vozim starog mercedesa w124 iz1993 2.0 benzinac i auto ima plivajuci zamajac. Presao je preko 500.000km i zamajac nije menjan i funkcionise dobro bez trzaja i drugih pojava. Mogu samo da zamislim koliko su izakani ovi novi automobili kad je zamajac za zamenu.
     (dok ne stigne fasada i kanalizacija, 24. oktobar 2020 09:26)

    # Link komentara

  30. @Dobar potez svakako nova kola su nova ali taj motor 1.4 benzin je za plakanje, mislim da je Yugo 55 potentniji od njega, a potrosnja 10 litara, lep auto...
    (Boris, 23. oktobar 2020 23:46)

    A sto, jel on ide na trke negde!? Ogranicenje po gradu je 50, van naselja 70. Sigurno moze taj motor da razvije toliko.
     (navijac, 24. oktobar 2020 09:23)

    # Link komentara

  31. Prijatelj imao vectru,crko mu plivajuci.I sad slaze ga neki majstor da moze i obicni zamajac da se ugradi.I nakon ugradnje crkne motor nakon 200-300 km,polomi sve unutra.Eto covek hteo da ustedi i napravio mnogo veci trosak.
     (Strokavi mozak, 24. oktobar 2020 09:20)

    # Link komentara

  32. Eeeeee da je saml plivajuci kod dizela,nego tu je i Turbo,Egr,najgori je DPF,pa dizne,pa pumpa visokog pritiska.Plivajuci je mala maca za ove komponente.I cemu onda Dizel motor pitam ja vas...a???
     (Aca, 24. oktobar 2020 08:38)

    # Link komentara

  33. @(Boris, 23. oktobar 2020 23:46)

    Ko ti kriv ksd ne znas da vozis pa ti je 100KS malo. Sto se tice potrosnje samo cu reci najveca potrosnja u bg zimi mi je 8.5l na 100km.
    (how yes no, 24. oktobar 2020 06:33)

    # Link komentara

  34. @Dovlax: konvertor obrtnog momenta postoji samo kod nekoliko proizvođača. Sve ostalo su automatizovani klasični menjači sa setom lamela u kutiji ili cvt menjaci. Ni A od automatskog
     (Rynchinoi, 24. oktobar 2020 02:12)

    # Link komentara

  35. Neplivac sam a vozim auto sa plivajucim zamajcem ali svaki put stavim pojas i nema problema.
     (Bogdan, 24. oktobar 2020 01:26)

    # Link komentara

  36. Benzinac (atmosferski).
    (XXX, 24. oktobar 2020 00:53)

    # Link komentara

  37. Gotova prica. Zamajac vise nije problem jer ne kosta koliko je kostao u pocetku. Bio je oko 1000e kad je tek pocelo jer ovi nasi "majstori" ne znaju koliko bi odrali. Nego kakva je situacija izgeda da ce sledeci problem-diskusija biti: da li je bolji sa brzinama biciklo?
    (Miki, 24. oktobar 2020 00:34)

    # Link komentara

  38. Vozim japanska auta preko 15 godina.Nikada ni jedan problem nisam imao sa automatskim menjacem.
    (vuk, 23. oktobar 2020 15:57)

    Voziš"Japanske automobile" nepismeni čoveče! Koliko vas samo ima jbt...
     (statuskan, 24. oktobar 2020 00:32)

    # Link komentara

  39. Jbt koliko mehanicara, dpl inzenjera masinstva i filozofa na jednom mestu...
    (Munze konza, 23. oktobar 2020 21:04)

    Ma Srbi sve znaju i u sve se razumeju.
     (Will Mosley, 23. oktobar 2020 23:49)

    # Link komentara

  40. Ja sam za ovaj prvi jer za drugi nisam cuo.
     (Will Mosley, 23. oktobar 2020 23:49)

    # Link komentara

  41. Vozim pro Ceed 1.4 benzinac, u garanciji je, ne razmišljam o takvim stvarima. A ubedjivali su me da kupim “nemacko dizlo” koje je prešlo bar 3x obim Zemlje. Neka hvala.
    (stole haringa, 23. oktobar 2020 17:42)
    @stole haringa
    Dobar potez svakako nova kola su nova ali taj motor 1.4 benzin je za plakanje, mislim da je Yugo 55 potentniji od njega, a potrosnja 10 litara, lep auto...
    (Boris, 23. oktobar 2020 23:46)

    # Link komentara

  42. Da li ste realni? Da li se ikada pojavilo ovako nesto u Nemackom Bild-u ili bilo kojem casopisu na zapadu? Zar stvarno i dalje bilo ko brine za nesto sto kosta 250-300e? Neverovatno
    (igor, 23. oktobar 2020 23:25)

    # Link komentara

  43. @Dude Čekaj, Tucson 1.6 benzinac atmosferski? Jel taj auto ide uopšte? Isto kao i Kia Sportage. U svemu se slažem sa 3210. Pozdrav.
     (Dior, 23. oktobar 2020 23:13)

    # Link komentara

  44. vozim sdi :)
     (sta je to ?, 23. oktobar 2020 22:21)

    # Link komentara

  45. A što bi mene zanimalo da li vi imate za polovnu cesnu ili ne?
    (Toronto, 23. oktobar 2020 21:31)

    Pa trebalo bi, jer da ne mogu da je odrzavam, srusio bih se na "tebe". E vidis, isto tako moze da te pokupi neko ko nije imao da odrzava kola a vozi. Ako nemas za nesto da to ljudski po fabrickim spec odrzavas, nemoj ni imati.
    (zeka, 23. oktobar 2020 22:19)

    # Link komentara

  46. Plivajući zamajac sa setom kvačila, druk ležajem i rukama 595€. Platio i ćao. Čak i promaju pravim. Ali drugovi i drugarice kad imate 3000€ kupujete auto od 2000€ ili ako imate 5000 kupite auto od 4000, a ostatak ostavite za servis i eventualne popravke. Ali ne kod nas dosta ljudi pozajmi još 500€ pa kupi "bolji". Poenta je ne idite preko svojih mogućnosti, da ne bi posle kukali. Uzdravlje!
     (mighty banana, 23. oktobar 2020 21:46)

    # Link komentara

  47. Pa da onda ipak ne voze?
    Sta mialis o tome, znam da zvuci suludo, ali ipak mozda i ne???
    Sto bi ceo zivot ziveo u strahu i panici? Ja bih bas voleo da imam avion ali zbog straha od skupih popravki sam odlucio da ga ne kupim. A imam za polovnu Cessnu Skyhawk verovao ili ne.
    (zeka, 23. oktobar 2020 17:05)

    A što bi mene zanimalo da li vi imate za polovnu cesnu ili ne? Poznato mi je i da ima pojedinih ljudi u Srbiji koji mogu da kupe i novu cesnu, pa i mnogo mnogo više i šta je problem sa tim? Što bi vas zanimalo šta ja mogu da kupim? I šta je poenta svega toga? Da ljudi koji ne mogu da kupe nov auto ne bi trebali da imaju auto? A šta da imaju? Volovsku zapregu? A za vas elitu ili šta već, su avioni, kamioni.
     (Toronto, 23. oktobar 2020 21:31)

    # Link komentara

  48. Jbt koliko mehanicara, dpl inzenjera masinstva i filozofa na jednom mestu...
    (Munze konza, 23. oktobar 2020 21:04)

    Vala baš, dođe mi da pređem na pedalanje bicikle...
    (Srki, 23. oktobar 2020 21:27)

    # Link komentara

  49. @ Fikasni je zakon jel ako pukne samo ti treba gedora.
    (Dr., 23. oktobar 2020 11:56)

    Fiksni zamajac je zakon i zamenice plivajuci sa fiksnim samo neko ko ne zna razliku izmedju jel i jer... Sve jasno.
    (Nemanja, 23. oktobar 2020 12:54)

    Dragi Nemanja, ja sam doktor mašinstva, specijalnost motorna vozila, urnebesni su mi vaši šoferski i autoplacevski komentari pa rešio da vas zezam, a eto ti ispao najpametniji :) pokazao si da znaš jednu reč u jednom jeziku lol...
     (Dr., 23. oktobar 2020 21:15)

    # Link komentara

  50. Jbt koliko mehanicara, dpl inzenjera masinstva i filozofa na jednom mestu...
    (Munze konza, 23. oktobar 2020 21:04)

    # Link komentara

  51. @vuk
    kod automatskog imas torque converter, koji kad zvekne je jos skuplji od plivajuceg, a japanci guraju cvt menjac koji je katastrofa.

    p.s. i japanci se kvare
     (dovlax, 23. oktobar 2020 20:38)

    # Link komentara

  52. Čitam ovde svašta... Plivajući se ugradjuje zbog motora, prevashodno dizela koji imaju visok obrtni moment (Nm), da prilikom jačeg dodavanja gasa velika vučna snaga ne bi oštetila (oštećivala) sklopove menjača, ležajeve pre svega, ali i samu kutiju... a ne zbog vibracija i sličnog.
    U tom zamajcu se nalazi čitav prsten opruga koje amortizuju udarce prilikom otpuštanja kuplunga... Mana mu je što je težak i skup. Sada Luk lansira taj zamajac ali bez dve mase (dualmass), lakši, a opruge se sele na lamelu. To je stari sistem ali su opruge znatno jače, tako da lamela preuzima amortizaciju udara obrtnog momenta...
     (Bolesni skot, 23. oktobar 2020 20:35)

    # Link komentara

  53. @ no name
    bolje ti ne lupaj. konji nemaju veze sa plivajucim nego obrtni momenat, a na tom tvom motoru je oko 200-250nm
     (dovlax, 23. oktobar 2020 20:31)

    # Link komentara

  54. @ivan zg
    glavni zadatak "plivajuceg zamajca" je da ublazi i preuzme u nizim brzinama manuelnog menjaca obrtni momenat, da ne strada radilica. zato se i poceo ugradjivati u moderne dizel motore i sad naravno i u turbo benzice. kod automatskog menjaca ima konvertor obrtnog momenta.
     (dovlax, 23. oktobar 2020 20:12)

    # Link komentara

  55. U tekstu nije lepo objasnjeno ali se to ne isplati. Jedini problem plivajuceg zamajca je sto moze da dotraje, za razliku od fiksnog koji je obican celicni disk koji traje dok se ne oglodje. Ali sami zamajci pri kupovini jednako kostaju. Medjutim plivajuci zamajac nije nesto sto crkava svaki dan, vec moze da strada jednom ili nijednom dok je auto kod vas. Prva zamena seta kvacila kosta isto, jer set sa fiksnim zamajcem kosta malte ne kao i set sa plivajucim zamajcem, a usteda nastaje tek sa drugom izmenom seta kvacila kada onaj sa fiksnim zamajcem ne kupuje vise zamajac vec menja samo lamelu i korpu a onaj sa plivajucim opet menja i plivajuci. Ali, kao sto rekoh, posto danas to traje toliko da se menja ili jednom ili nijednom dok je auto u necijem vlasnistvu ne vidim kome taj vlasnik pravi ustede, nekom buducem vlasniku koji ce menjati samo lamelu i korpu, a sam sebi narusava komfor. Jer kao sto i pise u tekstu, razlika se oseti, u zavisnosti od snage i konstrukcije motora vise ili manje, ali se oseti. Recimo ja sam kupio auto sa 154.000 sada ima 188.000 i nema naznaka dotrajalosti plivajuceg zamajca... ako kod mene strada normalno da cu ga zameniti originalnim i biti siguran da ga vise sigurno necu menjati dok je auto kod mene.... i sto bih se onda zezao sa tim prepakivanjima.
     (Bane, 23. oktobar 2020 19:56)

    # Link komentara

  56. zeka, mudrac. Odakle si se ti stvorio kad ne znas za stanje u Srbiji a znas srpski?! Do prekjuce smo vozili 30 god stara vozila i vozili bi i dalje da nisu uveli zakone rigoroznije nego u Nemackoj pa sad nemas ni majstora a ono sto ima skuplji od neurohirurga.Delovi fus a kostaju poprilicno. Prvi talas bio sa onim prvim najavama tehnickog gde se izmenjali eskorti , kadeti , askone , lade sa prvim fokusima , astrom2 , lagunama ,meganima i slicnim koji su i tada bili vec dotrajali, ali svest, trenutak i platezna moc vecine nas je bila slaba. Treba raditi izolacije ,menjati stolariju, ugradnja kotlova i svega toga sto takodje nismo imali a bilo je bitnije nego nov auto. Jesi li ti svestan da kod nas nema gasifikacije , kanalizacije i svega sto na zapadu imaju vec 50god i njima ostaje samo da zamene dotrajalo kad dodje na red. I da, ima mnogo ljudi koji nisu sposobni da naprave pristojne novce pa rade za takve kao sto si verovatno i ti ,nekog koji gleda da izmuze i zakine od tog radnika svaki dinar i moze sebi da priusti cesne i jahte a cudi se kako ovaj ne moze nov auto da kupi. I sta sad , ovi sto nemaju za novija kola i odrzavanje ne treba ni da voze, onda kao vi sto imate para ali lose j..ete bez lekica treba da vas kastriraju...
     (zex, 23. oktobar 2020 19:51)

    # Link komentara

  57. Opet teorije zavere da hoce proizvodjaci da se omaste. Ne, ovim se produzava trajnost i pouzdanost motora. Izum je sjajan. Ne bojte se tehnologije.
    (123, 23. oktobar 2020 19:45)

    # Link komentara

  58. ... ja bih kombinovao tako da bude fiksajući zamajac... Majku mu, kako li smo se samo vozili pre 20ak i vise godina, a nije bilo tih specijalnih izmišljotina koje služe, pa skoro ničemu....
     (Karakondžula, 23. oktobar 2020 19:23)

    # Link komentara

  59. Dvomaseni.
     (Velja, 23. oktobar 2020 18:33)

    # Link komentara

  60. fiksni zamajac ne ide na auta koja imaju jaku snagu tipa 136 170 konjskih snaga inace motori 1.6 od 60kw do 90 ks. nemaju plivajuci . svi iznad imaju. sad i motori do 110 ks. nije strasno bez plivajuceg ako se uradi kako treba. generalno treba postovat fabriku .
    (elmin, 23. oktobar 2020 13:32)

    2.400ccm,200 konja atmosferac i nemam plivajuci...tako da ne lupetaj
     (no name, 23. oktobar 2020 18:02)

    # Link komentara

  61. Vozim pro Ceed 1.4 benzinac, u garanciji je, ne razmišljam o takvim stvarima. A ubedjivali su me da kupim “nemacko dizlo” koje je prešlo bar 3x obim Zemlje. Neka hvala.
    (stole haringa, 23. oktobar 2020 17:42)

    # Link komentara

  62. @Fi%44f-stula:

    E, jos samo da proizvodjaci procitaju tvoj komentar pa da shave da su se celog veka pravili greske...Mnogi mozda izvrse samo kaznjavanje... Ko ce znati?
    (Kursula, 23. oktobar 2020 17:26)

    # Link komentara

  63. Ljudi voze šta mogu da priušte i sa pravom starahuju od skupih popravki, a biće sve skuplje ...
    (Toronto, 23. oktobar 2020 15:15)
    Pa da onda ipak ne voze?
    Sta mialis o tome, znam da zvuci suludo, ali ipak mozda i ne???
    Sto bi ceo zivot ziveo u strahu i panici? Ja bih bas voleo da imam avion ali zbog straha od skupih popravki sam odlucio da ga ne kupim. A imam za polovnu Cessnu Skyhawk verovao ili ne.
     (zeka, 23. oktobar 2020 17:05)

    # Link komentara

  64. Benzinac na TNG....
    (Miloš Jović, 23. oktobar 2020 16:39)

    # Link komentara

  65. Pežo 807. Poznat po tome da plivajući zamajac ode na oko 130.000. Baš to se meni desilo. bila je preporuka da uzmem fiksni koji se koristi u Pežou Partner. navodno se nikad više ne kvari. Ništa jeftinije, kupio sam taj. skupa sa zamenom oko 700e.
    Sve ovde opisano se dešava. minimalno bučniji, drhti volan u leru i pri puštanju kvačila u prvoj brzini trza.
    greška, ne bih to više činio.
    mnogo se gubi na komforu a treba preći opet 100.000km.
     (ejs, 23. oktobar 2020 16:18)

    # Link komentara

  66. imam fiksni valeo zamajac. Prethodni vlasnik ga je ugradio. Ja to nikada ne bih uradio . Oseca se trzanje prilikom pustanja kvacila nakon promene brzine iako vozim 15 godina. Moze mislim i bez trzanja ali moram da se koncetrisem na to :). Ne ugradjuj fiksni !!!
    (Zuco, 23. oktobar 2020 16:11)

    # Link komentara

  67. Uvek vozio benzince bez plivajuceg. Ne volim zvuk, a ni kvarove ni redovno odrzavanje dizela. Sad kupovao veliki mpv i sav srecan jer ima turbo benzinska varijanta, medjutim, ima plivajuci. Resenje, uzeo sa automatskim menjacem. Nema plivajuceg, zena srecna, majstor tuzan, i tako... A da, na otpadu je automatski menjac jeftiniji nego plivajuci. Proverio, za svaki slucaj.
    (NeshaBg, 23. oktobar 2020 16:00)

    # Link komentara

  68. Kupis nov auto,vozis 5,6 godina,das staro za novo i tako u krug. Samo radis mali servis i sipas gorivo,eventualno zamenis plocice na diskovima! Najjeftinija kola su nova kola,ma koliko nemali novca!
    (propala stvar, 23. oktobar 2020 13:44)

    U pravu si. Ali za to treba imati dovoljno novca. Kod nas je i onako najpopularnija kategorija do 3000 eura. A tu važi, seci uši, krpi dupe.
     (maxy, 23. oktobar 2020 15:59)

    # Link komentara

  69. Vozim japanska auta preko 15 godina.Nikada ni jedan problem nisam imao sa automatskim menjacem.
    (vuk, 23. oktobar 2020 15:57)

    # Link komentara

  70. Svako ko ima na autu plivajuci preporuka je da ga zameni u slucaju potrebe plivajucim a ne fixnim.
    Danas vise to nije skupa investicija.
    (C i n i k, 23. oktobar 2020 15:57)

    # Link komentara

  71. Ima li Pežoov i Citroenov 1.2 Puretech 82 benzinac plivajući? Ozbiljno pitam, ne razumem se.
     (sladoledsmesom, 23. oktobar 2020 15:57)

    # Link komentara

  72. o cemu bre vi pisete pa on se ugradjuje jos malo pa 20 godina ko ga zabole vise za to....koji god da je kad crkne moras da ga menjas
     (Nenad Stankovic, 23. oktobar 2020 15:52)

    # Link komentara

  73. @Dva najveća straha u Srba, promaja i plivajući zamajac.
    (Milojko ludi, 23. oktobar 2020 11:10) a ladan beton?
    (vratite_bmx, 23. oktobar 2020 15:36)

    # Link komentara

  74. Glavni zadatak plivajućeg je smanjenje vibracija i zvukova koje proizvodi motor. Za benzince sa 4 cilindra nema potrebe za plivajućim jer rade mirno, ali danas je sve više onih sa turbinom (nagli razvoj snage) i sa 3 cilindra (Peugeot/Citroen 1.2T, VW 1.0T, Hyundai 1.0T, Suzuki 1.0T...) pa im plivajući dobro dođe za poboljšanje komfora.
    Dizeli skoro svi imaju plivajući jer su im buka i vibracije ionako izraženi pa ih ovako malo ublaže.
    Ugradnja originalnih setova je bacanje para jer vam npr. Ford naplati 150 eura za natpis Ford, a dio je ionako od Valea, a ne od Forda. Setovi za starije aute ionako imaju snižene cijene. Zanimljivo je da je set za moj auto u 10 godina pojeftinio 150 eura, a od istog je proizvođača (Valeo). Očito smatraju da moraju pojeftiniti dijelove za stare aute jer će inače ljudi kupiti dio od nekog drugog jer stari auti ne trpe skupe dijelove.
    (Ivan ZG, 23. oktobar 2020 15:17)

    # Link komentara

  75. E, moj prijatelju, primitivni Srbi su svetlosnim godinama daleko od toga. Pola Srba ne zna ni šta je hibridni motor.
    (Nenad, 23. oktobar 2020 12:46)

    A vi ste kao superioni nad tim "primitivnim Srbima"? Niste vi ni svesni vašeg sopstvenog primitivizma, ili bar neobrazovanosti, a verovatnije je da ste potpuna nadobudna neznalica. Hibridni motor ne postoji. Postoji hibridni pogon, ali to je sasvim druga stvar i za vas španska sela. Osim toga, vrhunska je nevaspitanost, nekultura i bezobrazluk nazivati nekog primitivnim samo zato što ne može da priušti novo vozilo od 25k+ u zemlji gde se radi za 400-500 evra. Ljudi voze šta mogu da priušte i sa pravom starahuju od skupih popravki, a biće sve skuplje jer kod većine aktuelnih modela ne možete bez ovlašćenog servisa ni pločice na kočnicama zameniti.
     (Toronto, 23. oktobar 2020 15:15)

    # Link komentara

  76. Automatik.
     (Darko, 23. oktobar 2020 14:57)

    # Link komentara

  77. Kod srba je to problem jer se mnogo više kupuju polovna vozila od novih.
    Nemac koji menja auto na svake 3-5 godina sumnjam da i zna šta je to zamajac
    (Marko, 23. oktobar 2020 13:34)

    Nisi ti video ni nov auto a ni Nemca. Ne znam odakle ti ideja da se automobili kupljeni novi menjaju na 3-5 godina, čak i u Namačkoj. Nemojte ljudi da se sramotite tim nebulozama koje vam plasiraju gastozi, što iznajme besan auto kad dolaze u Srbiju. Nov automobil se vozi 8-10 godina ili više. Ne mešajte kupljen auto sa lizingom. Auto na lizingu se i ne vodi na vas i to je u principu dugoročno iznajmljivanje, sa velikim ograničenjima i veoma skupim penalima. Ima mnogo ljudi na zapadu koji nikada ne kupe nov automobil. Velika je ponuda i dobrih polovnih koji mogu trajati godinama. Ne mešaj te polovne sa polovnim automobilima koji se uvoze u Srbiju. 90% tih polovni za izvoz su pobegli ispod prese i nikog nije briga da li je kilometraža vraćena i da li je skinut sa osiguranja. To se ne moźe raditi sa polovnim koji se prodaju na njihovom tržištu. Osim toga, zar misliš da bi te bogate zemlje bile bogate da se ponašaju sa svojim novcem tako kako ti to zamišljaš?
     (USToday, 23. oktobar 2020 14:35)

    # Link komentara

  78. Nemam problema sa popravkama,vozim Toyotu :)
     (cobo, 23. oktobar 2020 14:29)

    # Link komentara

  79. Zato postoji automatski mrnjac i boli te briga.Jos ako ste u mogucnosti da kupite Japansko vozilo,resenje za sve probleme.
    (vuk, 23. oktobar 2020 14:27)

    # Link komentara

  80. Ma nema plivajući zamajac, nije ovo čamac kućo.
     (Hum, 23. oktobar 2020 14:25)

    # Link komentara

  81. @grgur:

    Vozio sam običan atmosferski benzinac sa petobrzinskim ručnim menjačem od Volvoa iz 1997. od 2000 ccm i 140 ks i 190 Nm, pa je imao plivajući. Motor se ugrađivao u Reno Lagunu 1 i naravno Volvo, dok je tada Volvo ugrađivao dizele od Renoa. Razlog je bio uvođenje evro 3 standarda i svaka firma je imala razvijene motore samo za jednu vrstu goriva, pa su se trampile i krenule odmah na razvoj evro 4 standarda, koji je već tada bio najavljen. Inače, taj motor je bio jako izdržljiv i dugotrajan, ekstremno tih (najtiši koji sam čuo) i veoma miran u radu. Trošio je vrlo malo na otvorenom putu, samo malo više od sličnog dizela, ali pošto je on kod nas skuplji, skoro da mu po ceni dođe na isto. Mana je to što je zimi srkao po gradu... Prodat sa 450.000 km sa originalnim plivajućim zamajcem. Plin nisam ugrađivao.
     (Ahtung, 23. oktobar 2020 14:19)

    # Link komentara

  82. "Plivajući zamajac" je laički ulični naziv. Nemci, koji su to smislili 1989 godine, ga zovu "zwei masen schwugrad" u prevodu "dvo maseni zamajac". Smišljen je u cilju da se eliminišu ublaživači vibeacija motora i udara iz jezgra lamele, gde je prostor skučen i ograničen, i da se oni prebace ispred lamele odnosno između 2 mase zamajca. Time se postiže mnogo bolji efekat i trajnost kao i sposobnost trpljenja većih opterećenja. Problem dvo masenim zamajcima predstavljaju 4 (ili manje) cilindarski turbo dizel motori. Oni imaju najnekulturniji rad (mikro čekićanje), koje polako i sigurno uništava ublaživače u zamajcu, pravi luft, i rasklimava ga.
    Više cilindara znači ispeglaniji rad, takođe i svi benzinci imaju ispeglan i uglađen rad zato što im je kompresija mnogo manja. Izgleda paradoksalno ali 6-cilindarski benzinci nikada ne ubiju dvo maseni zamajac iako su mnogo jači od 4-cilindarskih turbo dizela.
    Na benzincima to nikada ne strada.
     (Mikica, 23. oktobar 2020 13:58)

    # Link komentara

  83. @koronarius ali benzinski motori ne proizvode iste vibracije kao i dizel motori.
     (Raka, 23. oktobar 2020 13:51)

    # Link komentara

  84. Kupis nov auto,vozis 5,6 godina,das staro za novo i tako u krug. Samo radis mali servis i sipas gorivo,eventualno zamenis plocice na diskovima! Najjeftinija kola su nova kola,ma koliko nemali novca!
    (propala stvar, 23. oktobar 2020 13:44)

    # Link komentara

  85. @šta da vam kažem. E, moj prijatelju, primitivni Srbi su svetlosnim godinama daleko od toga. Pola Srba ne zna ni šta je hibridni motor.
    (Nenad, 23. oktobar 2020 12:46)

    Ko bre ne zna šta je hibrid? Pa sejem ga svakog proleća, i to najbolji. Samo da vidiš koliki i kakav mi je kukuruz. Sve u selu hoće samo moj hibrid.
    Ajde bre, čika Laki ne zna, a ti znaš.
     (Laki, 23. oktobar 2020 13:42)

    # Link komentara

  86. plivajuci moz da bude i fiksni i vozi misko
     (banacanin, 23. oktobar 2020 13:39)

    # Link komentara

  87. Kod srba je to problem jer se mnogo više kupuju polovna vozila od novih.
    Nemac koji menja auto na svake 3-5 godina sumnjam da i zna šta je to zamajac
     (Marko, 23. oktobar 2020 13:34)

    # Link komentara

  88. 21. Vek, ljudi prelaze na elektricna vozila, bez menjaca, na hibride, ili bar na automatske menjace, a vi budzite zamajce!?
    Neko je lepo nabrojao par novih atmosferaca, benzinaca, koji sigurno imaju obican zamajac, ali, problem je u glavi! Ovde mora da se vozi Audi ( doduse iz 2002.) ili barem Skoda (superb, tacnije po srpskom SuperBE)!
    (rani, 23. oktobar 2020 13:34)

    # Link komentara

  89. Увек имаш иљаду евра у штеку и заболе те
    (хаџија, 23. oktobar 2020 13:32)

    # Link komentara

  90. fiksni zamajac ne ide na auta koja imaju jaku snagu tipa 136 170 konjskih snaga inace motori 1.6 od 60kw do 90 ks. nemaju plivajuci . svi iznad imaju. sad i motori do 110 ks. nije strasno bez plivajuceg ako se uradi kako treba. generalno treba postovat fabriku .
     (elmin, 23. oktobar 2020 13:32)

    # Link komentara

  91. Dva najveća straha u Srba, promaja i plivajući zamajac.
    (Milojko ludi, 23. oktobar 2020 11:10)

    Javljaju se poštovaoci lika i dela Andrije Miloševića.
     (CJC, 23. oktobar 2020 13:29)

    # Link komentara

  92. Не знам шта је то замајац. Али, кажем рецимо пливајући, ето. Мада, може и фиксни. Свеједно. Смак света свакако стиже пре него што истекне гаранција на било који.
     (maladapte, 23. oktobar 2020 13:26)

    # Link komentara

  93. Jos 2010.godine na tadasnjem Golfu V 1.9 TDI na 120.000km zamijenjen plivajuci sa klasicnim Valeo setom, auto prodan sa 300.000km 2015.god. (vecinom vozen u gradskim uslovima). Nikakvih problema, niti ikakve drasticne promjene (auto vozen normalno). Sadasnji vlasnik zadovljan, autu oko 400.000km. Golf 7 1.6 TDI dolazi fabricki bez plivajuceg, a vjerujem da mu se mijenjac bitno ne razlikuje od sestice koja je fabricki imala plivajuci...
     (Srđan BL, 23. oktobar 2020 13:23)

    # Link komentara

  94. Neeee, ko je rekao plivajući zamajac!!?? Pu, pu... daleko bilo!
     (zliZo, 23. oktobar 2020 13:09)

    # Link komentara

  95. Benzinac
    (Homer, 23. oktobar 2020 12:27)

    Na zalost i noviji benzinci sa jacim motorima imaju plivajuci. Shvatili su u auto industriji da je to zlatna koka.
    (koronarius, 23. oktobar 2020 12:59)

    # Link komentara

  96. Klasicni atmosferski benzinac i mirno spavaj. Jeftina kupovina, jeftino odrzavanje, dugotrajan...
    Toyota Corolla 1.6, Mazda 3 2.0, Hyundai Elantra/Tucson 1.6, Kia Ceed 1.4, Kia Sportage 1.6, Fiat Tipo 1.4...dakle, ima izbora, samo treba da ze upali mozak. A dizel je ovih dana ionako skuplji od benzina.
    (Dude, 23. oktobar 2020 11:42)

    Da vozim auto bez plivajućeg zamajca i bez turbine u 21 Veku - NE HVALA.

    80 - tih godina prošlog Veka su nas isto tako plašili Električnim podizačima stakala kao nemoj to kvari se bolje je na kurblu.
    Plašili nas servo volanom - kvari se.
    Plašili nas direktnim ubrizgavanjem kao bolji je dvogrli karburator.
    Plašili nas klimom kao kvari se.
    Plašili nas turbinom....

    Da vozim auto bez turbine u 21 Veku pod izgovorom "kvari se"

    A kvar košta...
    Pa sve košta - najjeftinije je kupiti kanap pa o gredu.
     (3210, 23. oktobar 2020 12:58)

    # Link komentara

  97. @ Fikasni je zakon jel ako pukne samo ti treba gedora.
    (Dr., 23. oktobar 2020 11:56)

    Fiksni zamajac je zakon i zamenice plivajuci sa fiksnim samo neko ko ne zna razliku izmedju jel i jer... Sve jasno.
     (Nemanja, 23. oktobar 2020 12:54)

    # Link komentara

  98. najveci strahovi jednog srbina...plivajuci, skupa registracija, promaja, secer, pritisak.
    ali skoda super be to bajo resava sve odjednom.
    (oscar, 23. oktobar 2020 12:24)
    Šta je to škoda super be? Ne postoji takvo nešto. Postoji škoda superb.
     (NoName, 23. oktobar 2020 12:53)

    # Link komentara

  99. @šta da vam kažem. E, moj prijatelju, primitivni Srbi su svetlosnim godinama daleko od toga. Pola Srba ne zna ni šta je hibridni motor.
     (Nenad, 23. oktobar 2020 12:46)

    # Link komentara

  100. I benzinci imaju plivajući zamajac, čak i sa atmosferskim najobičnijim motorima. Lično sam menjao na BMW 1 116i, motor 1.6 atmosferski benzinac
    (pera, 23. oktobar 2020 12:40)

    # Link komentara

  101. pa ako hoces da unakazis auto ti stavi fixni zamajac..to rade ljudi koji jos zive u vremenu golfa dvojke..i taksisti..kad ode kvacilo onda se menja sve u kompletu i zamajac..nikakve budzevine samo uoropastis auto jos vise
     (donatelo, 23. oktobar 2020 12:28)

    # Link komentara

  102. VW Passat, 130ks, 6 brzina, zamenjen fabrički sa originalnim setom posle gotovo 500k km i ako nije pokazivao ozbiljne znake pohabanosti. Inače set je koštao oko 61k rsd, zbog korpe i lamele nešto većih gabarita u odnosu na manje konjaže, sreća u ovoj "nesreći zvanoj plivajući zamajac" je što je rođeni brat automehaničar :) I mali savet, ne negirajte prve znakove problema jer ovaj kvar vodi u druge, takođe ozbiljne(ne, ne radim za brata :D ).
     (CikitOoo8, 23. oktobar 2020 12:28)

    # Link komentara

  103. Benzinac
     (Homer, 23. oktobar 2020 12:27)

    # Link komentara

  104. najveci strahovi jednog srbina...plivajuci, skupa registracija, promaja, secer, pritisak.
    ali skoda super be to bajo resava sve odjednom.
     (oscar, 23. oktobar 2020 12:24)

    # Link komentara

  105. Plivajuci!
    (NR, 23. oktobar 2020 12:18)

    # Link komentara

  106. pakao
    (jaretina, priprema se zimski menu, 23. oktobar 2020 12:14)

    # Link komentara

  107. Sačekajmo komentar našeg prijatelja komentatora @jaretine ... on ima najoriginalnije teorije ... uz to i pozz ...
     (XXL, 23. oktobar 2020 12:12)

    # Link komentara

  108. samo kupis auto od zene
    koja je isla kuca-posao-pijaca-kuca...i...
    ne zamajavas se sa zamajcima ;)
    (rumenige, 23. oktobar 2020 12:07)

    # Link komentara

  109. Samo beniznac atmosferac ili hibridni sistem, po mogućstvu Hondine ili Tojotine izrade, ništa drugo ne dolazi u obzir
    (šta da vam kažem, 23. oktobar 2020 12:06)

    # Link komentara

  110. Fikasni je zakon jel ako pukne samo ti treba gedora.
     (Dr., 23. oktobar 2020 11:56)

    # Link komentara

  111. TOOP, TOP TOP TOP, 181000km, FABRIKA, FUULLL, KOZA, NAVI...
    (Prevarant, 23. oktobar 2020 11:51)

    # Link komentara

  112. vrlo je bitno kakav je put koji vozite, ja svaki dan vozim 50 km do posla i nazad za tih 50 km promenim brzinu maksimalno 20-tak puta jer je sve otvoreni put ubacim u 6-tu i vozi i onda 2 kilometra izmenjam 10 puta brzine mozda ali tako se potrefilo ko vozi po gradu 50km taj promeni brzinu bog zna koliko puta i normalno da nemoze isto kilometara da predje kao neko ko malo salta brzine
     (zivot je ringispil i kola na sudaranje..., 23. oktobar 2020 11:50)

    # Link komentara

  113. Kakav bre set za konverziju?
    Vozite auto u skladu sa svojim mogucnostima. Ako ne mozete da zamenite plivajuci zamajac kad se pokvari, nemojte ni voziti takav auto.
     (Petar, 23. oktobar 2020 11:44)

    # Link komentara

  114. Ni jedno ni drugo. Električni motor.
    (Buda, 23. oktobar 2020 11:44)

    # Link komentara

  115. Paranoja...

    Paranoični strah od kvara dela koji najčešće košta od 300 do 400 eura i koji najčešće traje od 150 000 do 250 000 km.
    Prosečan srpski vozač tu kilometražu pređe za 15 do 20 godina.

    kakva smo mi sprdnja od naroda.

    Plašili smo se direktnog ubrizgavanja.
    Plašili smo se servo volana
    Plašili smo se turbina....
    sve smo te strahove nekako savladali ali strah od plivajućeg zamajca i strah od promaje nikako.
     (3210, 23. oktobar 2020 11:43)

    # Link komentara

  116. Ključ od kontakt brave.
    Za sve ostalo,
    tu je ovlašteni servis.
    (gost, 23. oktobar 2020 11:43)

    # Link komentara

  117. Klasicni atmosferski benzinac i mirno spavaj. Jeftina kupovina, jeftino odrzavanje, dugotrajan...
    Toyota Corolla 1.6, Mazda 3 2.0, Hyundai Elantra/Tucson 1.6, Kia Ceed 1.4, Kia Sportage 1.6, Fiat Tipo 1.4...dakle, ima izbora, samo treba da ze upali mozak. A dizel je ovih dana ionako skuplji od benzina.
    (Dude, 23. oktobar 2020 11:42)

    # Link komentara

  118. Kazu proizvode ih renomirani proizvodjaci!!! Pa sto ih onda ne ugradjuju na nove automobile kad je to deo koji radi isto sto i plivajuci a manje kosta??? Oni proizvode ono sto neko hoce da kupi. Ako hocete bajku, dobicete bajku. Ono sto je sigurno je da ce ovakve zamajce koristiti oni kod kojih je plivajuci toliko propao da je kola nemoguce prodati a da se ne primeti. Cilj je sto jeftinije zamaskirati problem i uvaliti ga nekom drugom. Naravno istovremeno ocekivati da drugi to vama ne urade.
    (Marko, 23. oktobar 2020 11:40)

    # Link komentara

  119. Zabranom dizela a popularizacijom hibrida gde benzinski ili gasni motor pravi energiju za generator a pogon je na svim točkovima samo na elektromotorima zamajac nestaje. Inače hibridna vozila ovog tipa postoje već 80 godina i zovu se elektrodizel lokomotive.
     (Marko, 23. oktobar 2020 11:38)

    # Link komentara

  120. Posle promene OEM seta kvačila sa plivajućim zamajcem sa SACHS Performance Clutch Kit with light one mass flywheel (7.2kg)& Transmittable Torque 530+Nm ...to je drugi auto (EA888 Gen3 2.0 TSI 235kw & 520Nm), u pozitivnom smislu. Kome je komfor u vožnji na prvom mestu, za njega je plivajući zamajac, kome je doživljaj direktne vožnje preči, jednomaseni olakšani zamajac.
    Zašto?
    Inercija celog sistema je smanjena pa se razlika u snazi koristi za pokretanje točkova a ne rotiranje 5kg težeg zamajca, što je i osnosvni cilj, brža izmena brzina u više ili niže stepene prenosa, poboljšane performanse ubrzanja, duži životni vek, mogućnost obrade zamajca, prigušivač obrtnog momenta diska kvačila ima viši položaj zaustavljanja (maksimalni kapacitet jedinice prigušivača torzije pre zaustavnog položaja lociranja zakovica, veće opterećenje stezaljki i manje habanje poklopca kvačila, primetna bolja dinamika zbog većeg opterećenja spajanja pri vožnji vozila do krajnjih granica i na kraju, najvažnije: osećaj u vožnji je fantastičan.
    Negativne strane: potreban nešto jači pritisak na pedalu kvačila i specifičan zvuk u leru.
    (Fi%44f-stula, 23. oktobar 2020 11:35)

    # Link komentara

  121. Evo ja cu vam navesti svoj primer. Focus 1, 1.8 tdci, taj zloglasni Focus. Auto je samo kod mene presao 160k km, bez diranja zamajca, za koji se ispostavilo da je fixni, iako treba da bude plivajuci. Tako je kupljen, a da to nisam ni znao. Sada na satu ima 280k.Naime, zbog lošeg druk lezaja i problema sa tvrdim kvacilom, na moju inicijativu, majstor je skinuo menjac, zamenio ulje i tako smo utvrdili da je na autu fixni. 160k samo kod mene sa fixnim, bez ikakvih problema u najavi. Auto naravno nije tjuniran i naravno nikada potapan gas, potpisivan. Tako da... Ne kazem da tako treba, ali ako se auto cuva, onda nema problema. Poz.
    (Sasa, 23. oktobar 2020 11:26)

    # Link komentara

  122. Kad ste već kod budženja zamajca, ugradite i pedale i jedro, da se uštedi još 3 dinara na nizbrdicama.
    Nikada neću razumeti ljude koji kupuju vozila van svojih mogućnosti. Nije sramota voziti obični atmosferski benzinac.
    (grgur, 23. oktobar 2020 11:17)

    # Link komentara

  123. Nema potrebe, postoje reparirani plivajuci zamajci, vrlo jeftini, cak manje od sto evra, zavisi od modela. Vremenom na plivacucem stradaju opruge, reparacijom se zamene novim i balansira se. Evo dve godine vozim reparirani placen 80 evra.
     (Bracalic, 23. oktobar 2020 11:14)

    # Link komentara

  124. Trajnost zamajca dosta zavisi od stila vožnje pojedinca. Plus same fabričke usklađenosti sa mjenjačem. Vozim 4-ti auto sa plivajućim. Nikad mijenjao. Sa tri sam prešao po 150.000 km (svaki je imao oko 120.000 na satu kad su kupljeni). Ne vozim ispod 1500 obrtaja, ne stiskam gas do poda kad ne treba, što bi rekli, vozim dosta tečno. Primjera radi, Smax koji sam imao prije ovog sad, prvi vlasnik mijenjao originalni zamajac na 130.000 a ja nisam zamjenski na 150.000 niti je pokazivao znake istrošenosti.
    Prva Lybra koju sam imao, kod prijatelja gazi 400.000km sa prvim plivajućim zamajcem. Ne znam kako.
     (kele®, 23. oktobar 2020 11:11)

    # Link komentara

  125. Dva najveća straha u Srba, promaja i plivajući zamajac.
     (Milojko ludi, 23. oktobar 2020 11:10)

    # Link komentara

  126. Ovo je dilema od postanka sveta! Jos su se Kremenko i Barni kacili u pogledu te stvari...
    (Zlatko, 23. oktobar 2020 11:09)

    # Link komentara